Cerita Kasih Sayang Oleh ??




Dia sentiasa mengharapkan aq..
Sedangkan bagi aq..dye cumalah rafik
akrabku...yg boleh aq percayai..yg mampu
menenteramkan hatiku...
Malam tu dye bercerita...
tentang murid bersama guru..cuba utk
memahami..bagaimana caranya
memilih sidia yg sempurna..
juga bagaimana caranya utk kekal
setia...(gatal ngat murid nie..hehe)..

Guru: Kamu pergi ke padang..Berjalanlah diatas rumput sambil
memandangnya..Dan kemudian pilihlah rumput yg
paling cantik tanpa perlu menoleh ke belakang lagi..

Murid: tadi seketika saya berjalan,saya sentiasa mencari rumput
yang paling cantik..terlalu banyak yang cantik,namun ckgu
berpesan untuk saya memilih yang paling cntik diantara yang cantik..
maka saya terus berjalan kehadapan sambil mencarinya tanpa menoleh
walau sedikit pun ke belakang..sesampai di penghujung padang,
saya tidak menemui walau satu pun rumput yang paling cantik
untuk saya pilih..mungkin ada diantara yang dibelakang saya tadi
merupakan rumput yang paling cantik,tapi pesan ckgu..
saya tidak boleh menoleh kebelakang semula...maka akhirnya,
tiada rumput yang paling cantik dapat saya pilih...

Guru: Ya...itulah jawapannya...maknanya apabila kita telah menemui
seseorang yang kita sayang,janganlah kita mencari pengganti yang
lebih baik dari itu..kita patut menghargai orang yang berada dihadapan
kita sebaik-baiknya..jangan kita menoleh ke belakang lagi...
apa yang berlaku telah berlaku..semoga yang berlaku tidak
akan berulang lagi..ingatlah orang yang paling kita sayang
itulah yang paling cantik dan terbaik....

p/s : Korang ase2 la kan..betul ke ape yg guru tu kata??
or..korang de pendapat korang sendiri....

3 0t0men FIRE!!:

icee-yah said...

just nak tmbah anothr phrase:Sayangilah org yang menyangi kite drpd org yang kite syg tpi tak syg kite:)

Miss Rara said...

MACAM BIASA JEW NGN AYAT TUH...HEHE

ciEk NiENa said...

anda di tag.. sila jawab yea.. =D