Jika Hatiku Seteguh Itu



Aku mengharap hari ini lebih indah dari semalam.Tanpa kenangan,
tanpa kelukaan,dan tanpa tohmahan.Bila kita diam berbicara,
banyak pula yang dikata.Dunia sesungguhnya terasa tidak adil bagi aku
sekarang ini.Kenapa susah benar nak dapatkan ketenangan tanpa
adanya persengketaan.Hina benarkah diri ini pada pandangan?

Kalau dulu aku mampu berdiam,rela membanting tulang menolong
kamu apa yang kurang,mengikat tasbih 1 perhubungan.Tapi bila sudah
lengkap ikatan,aku dipersendakan.Aku tak minta berikan pujian,
aku jua tak ingin mengulang tayang seolah aku hanya berikan kebaikan,
yang aku pinta cuma KETENANGAN.Dan semalam mengubah laluan
kehidupan aku 360 darjah pusingan.Oh Tuhan...


Aku diam,tapi orang tak tahu apa hati aku rasakan.
Sedaya upaya aku menahan dari melepaskan tapi sekuat mana pun
ditahan,takkan mampu aku tahan airmata untuk berguguran.
Mungkin DIA ingin dengar aku meluahkan apa yang aku simpan.

Langkah besar bila aku pandang sidia di laman,dan diberi kekuatan
untuk melepaskan.Itu jalan terakhir bagi aku untuk merungkai kekusutan.
Biarlah aku KALAH,kalah tapi TAK LEMAH.

" Kadang - kadang lebih baik membiarkan kesedihan bertandang andai
itu yang dapat 'membawa' pulang hati kita pada-Nya daripada
kegembiraan yang 'melarikan' kita jauh dari-Nya ".


1 0t0men FIRE!!:

Puteri Iqa Izyan said...

ignore others.
do what you think right.

everything will be fine la kwn ;)
aku pun pnh rase gini. chillaxxxxx ^_^