Ya Rabb

 
Sesekali ku intip luahannya,dan sesekali itulah hati ini terluka.
Dia gembira dan aku lupa diulit duka.Kejamnya dia atau aku kah yang tak sedar
diriku siapa,pada dia.Keseorangan mengingati kisah lama,yang tak pasti apakah
bernilai dimata sidia sebagaimana nilainya yang aku rasa.Mungkin sampai saatnya
aku harus berpaling memandang kehadapan yang jauh aku tinggalkan atau sekadar
 mencari persimpangan kehidupan.

Dari sesekali itu jugak aku buang airmata.Entah untuk apa,kerana apa,aku sendiri lupa.
Yang pasti itulah yang aku rasa.Hidup punya karma,dan aku percaya itu.Tetapi 
kejam rasanya andai salahku dibalas sebegini rupa.Seolah aku insan hina tak berharga.
Mengapa perlu aku keluhkan takdir Allah.Sekalipun menyakitkan,seharusnya aku 
percaya,yang baik itu daripada-Nya.Walhal itu
yang aku pegang dahulu.Kenapa harus sekarang prinsip itu aku sangsi?

Tuhan,aku tak minta KEBAHAGIAAN.Cukup sekadar KAU tiupkan semngat KESABARAN,KEKUATAN untuk aku pegang bila mana aku terduduk mengusap 
AIRMATA yang BERLINANGAN.Semoga dalam KEGOYAHAN,aku mampu tampil
 TENANG dan beri SENYUMAN pada sesuatu yang MELUKAKAN.
Dari kata ku ini jua aku rasakan KASIH SAYANG,pabila pipi yang dibasahi airmata hampir KEKERINGAN sendirian tanpa perlu aku USAPKAN.Ku mencintaimu YA -RABB.

Untuk yang melukakan,terima kasih penuh keikhlasan.Dari kelukaan,aku belajar erti 
kehidupan.Dan disitu juga detik permulaan untuk aku mendekati Tuhan.Lebih memahaminya.Padamu aku tak pernah berdendam sekalipun lukanya begitu mendalam.
Aku tahu bahagiamu sekarang pasti akan aku rasai melebihi
bahagiamu kini kerana aku pilihan YA-RABB untuk diuji kecekalan hati.

2 0t0men FIRE!!: