Jodohku,Biar Allah Yang Tentu

SALAM AIDIL ADHA.

Lama tak dijengah blog comel ni.Diari yang tersimpan kat rumah pun sudah lama tak
 disentuh.Agaknya otak ni dah hilang garapan idea untuk dipena.Entahla.
Jawapannya aku sendiri tak pasti.Yang pasti aku biasa begini.Dulu blog ni lah
 kegilaan aku.Dari awal penglibatan,satu haram pun reti.Apatah
lagi nak edit blog,makeover blog adik-adik,even nak buat tutorial.Masa berganti,
sikit-sikit ilmu tu akupelajari.Awal-awal memanglah banyak yang tak tahu.
Kena rajin EXPLORE ye adik-adik.Tak rugi.

Habis bab blog.Sekarang ni memang musim tunang,nikah,kahwin ek?
Adik sepupu aku yang usia semuda 19 tu
dah bergelar tunangan orang.Tahun depan ada rezeki nak tukar 
status jadi surirumah pulak.Bersidai di rumah
makcik aku since hari tunang anak dia,banyaklah soalan cepuk cemas 
untuk aku.Yela,umur aku 22 ni dirasakan
tua dah.Dah layak jadi tunangan orang katanya.=.=Ok fine!Aku tua.huhu*

Then giliran adik kepada kakak ipar aku pulak nak bertunang.
Aish! tetibe semua nak bertunang ni.Tergugat
mak! Dia baru 20.Muda kan?And macam biasa lah kalau orang pemes 
macam aku ni.Soalan cepuk cemas lagi yang
ditanya.Erk* Time kasih banyak sebab ambil berat.Tapi soal jodoh,
tunang,nikah kahwin ni aku tak tahu nak
jawap.Mungkin aku tak bertemu jodoh yang sesuai.Cuma masa 
yang akan tentukan bila jodoh aku sampai.Siapa
yang tak nak merasa naik pelamin,saat-saat bergelar seorang isteri.Sungguh aku nak,
tapi takdelah aku terlalu meminta-minta.Jodohku aku serahkan kepada Tuhan 
untuk berikan yang terbaik.Yang penting aku berusaha
untuk cari seseorang yang serasi.Ada jodoh ada lah kan?
Tak perlu dipaksa dan tak perlu memaksa.Ikhlas itu
penting ye anak-anak.Dengar cakap akakkk ni.

Bila ramai sangat yang bertanya,acap kali diulang tayang soalan sama,
aku rasa macam soalan tu soalan bocor dah.
Makcik aku ni tau jawapan aku tapi still nak tanya lagi.Aduyaiii..
Gamaknya tak puas hati selagi aku tak bagi alasan
panjang lagi lebar.Lastly,pendirian aku ialah dengan berdiam diri.
Ditanya aku senyum je.Senyum itu sedekah.
Takde alasan untuk aku tak boleh senyum.Bijak-bijak.

Bukan aku menolak tuah.Aku pernah dilamar sekali dua.
Tapi aku rasa aku cukup matang untuk menilai setiap
keputusan penting hidup aku.Dan penolakan tu sikit pun tak buat 
aku berfikir 2kali.InsyaAllah,Allah telah
tetapkan jodohkan sejak aku di rahim UMI aku lagi.Aku percaya itu.

Untuk awak yang dah bergelar tunangan orang-bakal menjadi suami,
saya maafkan kesilapan awak sepertimana
awak memaafkan saya tiapkali saya buat silap.Ini langkah besar 
yang saya ambil dalam hidup saya.Memaafkan
insan yang meretak seribukan hati saya.Memaafkan itu saya 
rasa lebih mudah berbanding melupakan bait kata
awak.Saya tak kenal lagi awak siapa.Insan yang saya kenal 
5tahun dulu hilang entah kemana.Saya REDHA.
Tak pernah dan tak akan berdendam.Ini pengajaran berharga biarpun hati 
terluka merasa.Cinta Satu Lebih Bermakna ~Allah <3 br="br">

0 0t0men FIRE!!: