Hanya Kerana Berbeza Fahaman,Hilang Kesantunan

           

Salam Sayang

Semakin menghampiri tarikh 5 Mei,semakin rancak kempen berjalan.
Kalau online facebook,toksah nak cakap la.Penuh news feed tu dengan 
kata-kata kempen,gambar-gambar,status apatah lagi.Well said,berkempen 
tu ok la.Memang dah sinonim bila time mengundi,time pilihanraya nie.Tapi 
rasa sangat tak immatured bila cara berkempen tu kasar.Penuh kata-kata nista,
takde sikap tolak ansur,wujud ketidak puasan hati dari mana-mana pihak,
then gaduh.Gaduh pulak habis keluar bahasa-bahasa Afrika.Hanya kerana
 perbezaan fahaman,hilang kesantunan.

Walaupun ni 1st time aku belajar memangkah undi,aku cuba jadi neutral.
Tak up status politik,tak bermakna aku kolot.Aku terpinggir tak tau isu 
semasa.Jangan pandang aku sebelah mata.And jangan sangka aku tak share
gambar atau kata-kata untuk tujuan berkempen tu maknanya aku tak 
cakna PRU13,kau silap.Menjadi neutral juga adalah asas aku.Untuk tidak 
memburukkan mana-mana pihak.Jaga hati,jaga iman.Aku takut,takut jika 
apa yang aku share jadi fitnah.Aku takut untuk melontar kata-kata nista,kerana 
aku tahu tiap yang dikata,baik buruk dinilai Yang Esa.
Jangan kita sibuk menerakakan orang lain,sedangkan syurga bukan pastinya milik kita.
Berusaha lah menggapai tahap itu walaupun yang datang itu pahit untuk diterima.
Tanpa TARBIYAH kita pasti REBAH.



Aku membenci dengan hati.Melihat kata nista terhidang di depan mata.Berdosakah aku?Diam tanpa kata.Terkadang aku rasa mereka jauh menyimpang.Entah letaknya dimana erti perjuangan,sedangkan kita sama-sama ISLAM.Perlukah di nista manusia yang tak sempurna,perlukah di nilai sesuatu yang bukan kita pegang haknya?AllahuRabbi ;(

0 0t0men FIRE!!: