Tertinggal Kunci,Daku Terkunci.

Hai.Setelah lama diri ini tak berblog,kali ini kembali dengan entry
yang geli hati.Bagi diri ini geli hati lah kan sebab sendiri mendapat.
Huhu*
Nak diceritakan,aku sebenarnya baru balik beli barang dapur.
Bab barang dapur bagi aku rasa sikit punya excited la,tak tahu kenapa
mungkin sebab hobi atau kebiasaan diri ini selalu membeli kot.
Beli apa yang nak dibeli,and apa yang aku rasa nak masak atau nak makan.
Hoho*
Alkisah tertinggal kunci ini first time jadi sebenarnya walaupun aku
sejenis yang careless sikit (mengaku la kiranya ni).Sibuk sangat nak
kemas barang yang dibeli,aku terlupa yang aku sebenarnya dah cabut
kunci pada pintu bahagian luar.Pintu bilik aku pulak very the classic sangat
yakni pintu yang tiada door knob,yang ada cuma lubang nak masukkan kunci.
So,masa nak keluar tu,aku tanpa sengaja tertinggal kunci tu atas katil.
Yang aku ni pulak,langsung tak sedar bab kunci tu.Dalam kepala sibuk 
duk fikir nak makan ayam kunyit lah,tumis sardin lah.
Sehinggalah..................
Aku tersedar kunci aku takde dengan aku time aku sibuk duk 
menyiang ikan.Nasib tak lunyai ikan tu..Biasa kalau aku keluar bilik
wajib 2 benda ni ada berdekatan,fon dengan kunci bilik.Gelabah mak 
nenek bukan main lah.Nak marah orang tapi salah sendiri sebab cuai sangat.
Mendapat la ko tak dapat masuk bilik.Lagi best,kunci spare semua dalam
bilik jugak.Haha*Gelak kat diri sendiri. sambil kesat hingus dan airmata.LOL.
 
Aku stop masak,ikan ke apa ke semua letak tepi.Dalam kepala fikir nak masuk
bilik oii.Gelisah meresah.Aku malu nak minta tolong abang aku.(Pemalu sangat
orangnya).Last aku ikhtiar sendiri.Dari gunting,besi,screw driver semua tak
jalan.Mati kutu sungguh saat tu.Usaha akhir aku pakai sudu besi je yang 
aku beli kat kedai 2hengget (yang ni bukan auta tau).Aku cungkil tepi pintu tu.
2kali usaha baru lah terbuka pintu.Ya Allah...Lega yakmat kata kau.
Sumpah oii pasni tak nak careless dah.Kunci nak buat rantai,sangkut kat leher.
Haha*

0 0t0men FIRE!!: